21 Mart 2018 Çarşamba

EXCELDE SIRALAMA YAPMAK




                                                     SIRALAMA YAPMAK
                                               


Excelde çalışırken en sık kullanılan veri düzenleme araçalarından biri sıralamadır. Excelde verileri girerken herhangi bir alana göre sıralı olarak girmek oldukça zaman alan bir işelmdir. örneğin 100 personelin olduğu  bir tabloda personel isimlerini alfabetik olarak yazmak gibi.


  • Excelde sıralama işlemi sayı metin tarih veya formül içeren bütün hücrelere uygulanabilir. sıralama işleminde satırın tamamının yeri değiştiği için veri karmaşası olmaz. sıralama yapılmış bir tabloya yeni veriler eklendiğinde bu veriler otomatik olarak sıralama yapılmaz yeni eklenen veriler için tekrar sıralama yapılması gerekir.

EXCELDE SIRALAMA YAPMAK ile ilgili görsel sonucu


  • Sıralama işleminde veriler artan veya azalan  şekilde sıralanabilir Artan sıralama sayısal veriler için küçükten büyüğe metinsel olarak sıralanabilir.


  • Azalan sıralama ise sayısal veriler için büyükten küçüğe metinsel veriler yazmak oldukça zor olacaktır.

  • Sıralama yapılan tabloda veri kendi satırı ile birlikte hareket ettiği için veri karşılığı olmaz.
İlgili resim

Sıralama yapmak için öncelikle fiyat sütununda bulunan bir hücreyi seçip veri sekmesinin sırala ve filtre uygula grubunda bulunan sırala seçilir. küçükten büyüğe sıralanmış olur.


Kaynak : 
https://support.office.com/tr-tr/article/aral%C4%B1ktaki-veya-tablodaki-verileri-s%C4%B1ralama-62d0b95d-2a90-4610-a6ae-2e545c4a4654




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

EXCEL HÜCRE BİÇİMLENDİRME

                                                         HÜCRE BİÇİMLENDİRME Excel de bir tablo veya metin oluşturdunuz, fakat bu hüc...